LinkedIn: Det største professionelle netværk i verden blev grundlagt i 2002.
Sammenlignet med Facebook, Twitter og Instagram kan LinkedIn måske ikke virke som det mest spændende, sociale netværk. Men det er stadig vigtigt da LinkedIn har over 575 millioner brugere med mere end 260 millioner aktive brugere hver måned. Det er det største professionelle sociale netværk i verden.

Hvis du endnu ikke har oprettet en LinkedIn-side til din forening, går du glip af nye forbindelser, tilhængere, medarbejdere og medlemmer.

Opret foreningen med en side på LinkedIn. Det er måske ikke for alle det er relevant, sikkert ikke for springpigerne 3 klasse, eller håndbold u7, men for:

  1. Mountainbike og cykelklubber
  2. Senior og oldboys
  3. Tennis og Padel
  4. e-sport
  5. Triatlon og løb

Oprettelse af en LinkedIn-tilstedeværelse for din forening udvider din tillid og øger opmærksomheden til foreningen. Her er mine tre bud på hvorfor det er en god ide for en forening

  1. Næsten ingen andre foreninger er der, alene af den grund er det vigtigt. Svøm i det blå hav på LinkedIn, der er ikke mange andre foreninger der. udnyt det!
  2. Styrk foreningens netværk (og medlemmernes) ved at være synlig
  3. Det er almindeligt at profiler på LinkedIn angiver deres frivillige poster, ved at foreningen er tilstede på LinkedIn gøres dette mere attraktivt. (Endnu et plus til forkælelse og fastholdelse af de frivillige)

Ved at lægge indhold op såsom, billeder og artikler, som dine læsere/følgere vil se og dele med andre, får du en loyal og engageret gruppe følgere, der udvider din forenings rækkevidde. Plus du styrker dine følgere ved at de kan lægge navn til det unikke indhold din forening deler. Der er stort set ingen begrænsninger i hvad du kan dele.

At differentiere dig fra dine konkurrenter. (Ok jeg ved det godt, det er ikke alle foreninger der har konkurrenter, eller ser sådan på dem. Lad os kalde dem rivaler så )
På LinkedIn kan du bruge din side til at beskrive og understrege, hvordan du skiller dig ud fra dine rivaler. Inkluder nyheder og del oplysninger om din forenings kultur for at nå potentielle nye ansættelser og formidle din forenings værdier, mission og vision.

Medarbejdere
Det er nemmere at tiltrække nye medarbejdere. Selv trænere og instruktører er på LinkedIn, udnyt fordelen ved at være blandt de få foreninger på LinkedIn.

Overvej hvordan du kan bruge historier og gode billeder til at give dine følgere et ægte og positivt indtryk af foreningen. Visuel historiefortælling via links til video og billeder giver brugerne indtryk af, hvordan din forening tænker og handler. Indlæg med billeder og videoer fungerer typisk bedre på tværs af sociale medier. Det samme gælder for LinkedIn. Ifølge LinkedIn selv, modtager indlæg med billeder 98% flere kommentarer end dem uden.

LinkedIn grupper
Måske det kan være en ide for dig at oprette en eller flere grupper på LinkedIn. Vi ved med Facebook grupper at det er meget populært og meget benyttet at have lukkede grupper hvor dine medlemmer/følgere kan tale mere internt.

Grundlæggende

  • Du har allerede selv en profil på LinkedIn og har forbindelser tilknyttet dit netværk
  • Du arbejder i eller med den forening, du vil oprette en side for og det fremgår af din profil.
  • Du har kontrolleret, at foreningen ikke allerede har en side på LinkedIn
  • Du har skrevet en god dækkende beskrivelse på mindst 250 anslag om foreningen
  • https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages

Del din side
Sørg for at fortælle alle dine medlemmer og de frivillige at din LinkedIn-side er oppe. Fortæl dem, hvordan de kan følge siden og tilføje den som et arbejdssted på deres egne profiler på LinkedIn.